High Chaparral

Det är ju faktiskt så att man har lite tur när man ändå bor i kommunen, tur att få gratis inträde på High Chaparral. Marcus och Julia åkte dit när jag och Victor var i Ängelholm. De träffade några vänner, åkte tåg och sen började det regna. Ungefär. När jag och Vic sedan kom hem, ja då provade vi att åka dit alla fyra. Det gick ju bra... Vi kom in, satte oss för att vänta på att showen skulle börja 13.00. Fem i öppnade sig himmeln.



Korten är alltså tagna strax före regnet. Om ni la märke till det så sitter barnen med var sitt paraply, de var vad regnskydd vi hade med oss. Fråga inte vad vi tänkte på när vi åkte för jag har inget bra svar. Det började alltså ösa, vi satte upp barnen i knät ordentligt, slog upp paraplyerna, hoppades på det bästa och insåg efter ett par minuter att det inte var lönt. Marcus och jag blöta över hela ryggen. Hans märktes mest då skjortan antog en ny nyans av blått. Stannade på väg ut för att köpa kanderade äpplen, något vi aldrig mer kommer lägga pengarna på, i hopp om att det kanske skulle ge sig i alla fall. Icke. Fortsatte mot utgången, tog en förhoppningsfull paus till och köpte popcorn till barnen och glass till oss själva.


Jaja, men vi provade ju i alla fall och det var faktiskt riktigt kul även om det inte blev den sortens kul vi hade tänkt oss från början.

Ett paus kort på sjalbarnen...



I måndags åkte jag, Marcus och Victor till High Chaparral igen. Victor hade regnställ och stövlar och jag tog regnjackan. Hur det nu än gick till så glömde vi av att Marcus kanske skulle ha något skydd. Strax efter vi kommit in började det regna helt hysteriskt, men nu köpte vi ett paraply! Lite bättre rustade denna gången alltså. Vi åkte tåget, lite oroliga för att Victor skulle tycka det var jättejobbigt när det var dags att bli rånade, men inte han inte! Han var som förhäxad under tiden det pågick och skrattade som bara den när det hela var över och vi åkte mot Old Mexico igen.



Det blev ingen show för hos den här gången heller. När vi väl kom dit tyckte vi att där nog var folk så det räckte och med tanke på att det ganska snart regnade en runda till så gjorde inte det så mycket. Nu har vi ju en anledning att åka dit en gång till, hehe. Tredje gången gillt? Vilken tur att det är gratis inträde!



Kommentarer
Postat av: Lizette

Hejsan gangstrar =P Läser att ni har haft det trevligt på chaparal, men klart inte lätt o hålla reda på alla som ska med ;) tänk då vi som har hand om 14 barn =P Måste ses, söndag finns ev möjlighet. Hur får jag tag på er, mail,nr?Ni har min mail, jag kan tänka mig o hämta/ha lille gossen någon dag nästa vecka.Kramar

2009-07-22 @ 22:15:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Ja tredje gangen gillt :o)

Sag ut som ni hade det trevligt iaf och barnen ar sa sota sa! Kanske kan tanka mig att aka till Chaparal med er nar jag kommer hem...



Skot om er!

Kram kram

2009-07-22 @ 23:06:08
URL: http://annas-abode.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0