Det krävs så lite

Idag har mamma jobbat. 07-12, så det var ju inte så rysligt länge. Vi hämtade henne, men det märkte jag inte, jag somnade innan vi kommit upp till Tidsam. Vi andra hade ruggigt skoj med att riva lägenheten under tiden hon jobbade. Pappa skickade ett mms med rivandet till mamma och hon höll på att få dåndimpen. När vi sedan kom hem, då blev hon helchockad över att det inte syntes alls. Vi städade nämligen också! Hon blev så glad så.
'Nu', innan vi åt kvällsmat gick vi till Kvantum för att köpa mjölk. Det tog en och en halv timme. Om mamma och pappa går själva tar det väl en fem minuter ungefär. Vi hade hur skoj som helst, det är det jag menar med att det krävs så lite. På vägen dit så körde Julia mig och fort gick det bitvis.



Innan det sprang vi runt på Vråen Centrum en runda. (Wow vad det låter stort... Det är det inte för den som inte varit här.)



Vägen från Kvantum, det var den som tog längst tid.


Och det är skoj, även när man trillar!



Dags för en längre tillbakablick. Häromdagen var vi hos Peter och Bettan med fika. Tänkte att Bebisen behöver sin  'semledos'.



Igår gick vi på stan, med Viggo med familj. Även om de inte är med på just den här bilden.



Här har vi oss tre barn. Lindex är inte så roligt egentligen...



För några veckor sedan så testade vi Leos Lekland i Växjö. Inte lika stort som Busfabriken i Helsingborg men nog så bra ändå. Nästa gång vi ska dit så ska Julia med också. Denna gången var Viggo och familj med istället.



Mamma drog med mig upp i en rutschkana som var väldans brant...



Vi har också hjälpt Peter och Bettan att fixa till en garderob. Det gnabbades en del. Speciellt vad det gällde ett hål i bakstycket som behövdes för att det sitter ett eluttag där den ska stå. Himla festligt faktiskt. Så pass att Bettan fick köra hem mig och mamma först och sedan tog det ytterliggare två timmar innan pappa kom. Mamma blev till och med lite orolig att han kanske hade kört av vägen och var tvungen att ringa och kolla.



Hmmm, snart är jag i kapp... Men det är lite kvar... Jo, just det. Vi käkade ju på Lilla Krogen när Julia hade fyllt år. Och lite snofsiga var vi allt. Samt att jag här nu demonstrerar en utav mina favoritprylar.



Så... nu blir det nog inte fler inlägg med fullt så här många bilder på en gång... Tror jag i alla fall. :)

Kommentarer
Postat av: Bettan och Peter

Vilken blogg Victor, du är inte dålig du. Du verkar ju ha mycket för dig om dagarna. Tur att du kommer och bjuder bebisen på lite semlor ibland.



Kram kram

2009-03-01 @ 10:12:19
URL: http://haradso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0